۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۶۲۰۷۷۰
آیت الله سعیدی:

انقلاب اسلامی منطقه را بیدار کرد | خدمت به زائران حسینی افتخار ملت عراق است

انقلاب اسلامی منطقه را بیدار کرد | خدمت به زائران حسینی افتخار ملت عراق است
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: موکب داری و پذیرایی از زائران اهل بیت (ع) در محرم و صفر به ویژه در ایام اربعین از مدال‌های افتخار ملت عراق است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، همایش تکریم از خدام اربعین امام حسین(ع) با حضور ۱۲۰۰ موکب‌دار بزرگ مستقر در ایام پیاده‌روی اربعین در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

در این همایش، آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با قدردانی خادمان اهل بیت(ع) بویژه خادمان موکب های اربعین حسینی، بیان داشت: خدا را شاکریم که توفیق خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را به شما موکب داران مقدر فرمود؛ چرا که افتخار و سعادتی است که نصیب شما شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: خداوند مقدر فرموده است که  هر ملتی و قومی که در راه او جهاد کند، مدال افتخار به آن می دهد، برای نمونه ملت ایران با انقلاب اسلامی خود که برای رضای خدا صورت داد، توانست منطقه را از نظر بیداری اسلامی تحت تأثیر قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در قم خاطرنشان کرد: شما ملت شریف عراق، مجاهدان در راه خدا هستید که توفیقات زیادی به شما عطا کرده و وجود عتبات مقدس در عراق نمونه ای از این توفیق است و افتخاری برای شماست، حوزه علمیه دیرینه نجف و نقش مرجعیت نیز از جمله افتخاراتی که نصیب شما شده است. افزون بر این نیز موکب داری و پذیرایی از زائران اهل بیت(ع) در محرم و صفر، بویژه در ایام اربعین یکی از بزرگترین مدال های افتخار شما محسوب می شود.

وی افزود: میزبانی شما موکب داران در محرم و بویژه در اربعین حسینی، درس و اسوه ای برای همه مسلمانان به ویژه ملت مسلمان ایران است و با کمال افتخار هم در ایران و هم در عراق در کنار شما خواهیم بود و به شما و زائران خدمت خواهیم کرد.

آیت الله سعیدی بیان داشت: ایثار، فداکاری و سخاوت ملت عراق الگویی برای جهان است؛ چرا که در هیچ جای دنیا مانند شما کسی وجود ندارد که این گونه سخاوتمندانه و با ایثار از زائران پذیرایی کند و این صفت ویژه شما مردم ولایتمدار و غیرتمند عراقی است. از این رو به واسطه این افتخار و این کار پرارزش به شما تبریک می گوییم و امیدواریم که نسل بعد از نسل این صفت تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه پیدا کند.

گفتنی است که این همایش از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و با همکاری نهادهای مختلف، مسؤولان ستاد عتبات و ستاد اربعین حسینی استان قم برگزار شده است./983/پ202/ق

ارسال نظرات